bonjour ♥
a m i r a
about News Portal home Articles facebook instagram twitter articles

Follow ♥


Pro Blogger Tricks

credit and thanksgyuu

Template Original made by : Jaera
Credit : css school image

Posts

Older Post > | < Newer Post
Gadis ditemui Mati Ditembak
Friday 19 December 2014 | 0 comments





Mangsa: Nadia Ahmed yang dipercayai dibunuh atas sebab balas dendam.


SHAH ALAM 7 Nov : Seorang gadis berusia 18 tahun ditemui mati ditembak di kawasan pembinaan bangunan baru berhampiran Public Bank, Seksyen 15 di sini, pagi semalam.

Pemangku Timbalan Ketua Polis, Ibu Pejabat Polis Shah Alam, DSP Syed Aziz Syed Omar Jalalulail Al-Barakabah berkata, mangsa ditemui oleh seorang buruh binaan warga Bangladesh kira-kira jam 6.30 pagi. Mangsa ditemui dengan kesan tembakan di sebelah kanan kepala.

“Pasukan Forensik Hospital Besar Shah Alam mengesahkan mangsa mati serta-merta di tempat kejadian berikutan peluru menembusi otak dan berlaku banyak pendarahan”

Menurut saksi, Bahadur Abdul Saleem, 27, dia pada ketika itu sedang dalam perjalanan untuk ke tempat kerja namun terkejut apabila melihat seorang gadis tidak sedarkan diri di dalam sebuah kereta dengan enjinnya masih hidup.

“Saya terkejut lalu menghubungi pihak polis untuk memaklumkan tentang penemuan ini,” tambah Bahadur.

Sementara itu, pihak polis berkata berlaku pergelutan sebelum mangsa ditembak oleh suspek disebabkan oleh kesan lebam yang dapat dilihat di badan mangsa.

“Motif pembunuhan ini adalah balas dendam kerana dokumen peribadi mangsa masih berada di dalam beg tangan dan dalam keadaan kemas.

Pihak kami juga percaya suspek dibantu dalam kes ini dan kes ini akan disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.”

Menurut DSP Syed Azmi lagi, sebanyak dua das tembakan dilepaskan dan beliau mempercayai suspek menggunakan pistol jenis Smift and Waston.


Hitam: Kereta jenis Mercedes Benz CLK240 milik Datuk Shamuganathan yang dipandu oleh Nadia dikelilingi orang ramai.

Mangsa, Nadia Ahmed, 18 berasal dari Ampatenang, Dengkil memandu kereta jenis Mercedes Benz CLK240 berwarna hitam milik seorang ahli perniagaan, Datuk Shamuganathan Pilai. Namun, Shamuganathan ketika dihubungi pihak polis berada di New Delhi, India atas urusan perniagaan selama dua hari.

Keluarga Shamuganathan mengenali Nadia dan mereka mengatakan Nadia merupakan pelayan (GRO) yang sah kepada ahli perniagaan berkenaan dan diberi kebenaran untuk memandu kereta tersebut. 


Berita ini hanyalah stimulasi bagi subjek Online Journalism dan tujuan akademik. 

Labels: , , ,